Jakie zajęcia z angielskiego wybrać?

Dziecko w rodzinie amerykańskiej czy brytyjskiej nie uczy się angielskiego w ławce, tylko w interakcjach z innymi członkami rodziny, rówieśnikami, opiekunami, w zabawie i w codziennym życiu. I ten tryb nauki właśnie naśladuje metoda Genki English.   

Szkoła języka angielskiego czy indywidualne korepetycje dla dziecka?

Zastanawiasz się, czy lepiej zapisać dziecko na lekcje indywidualne, czy w grupie? To zagwozdka dla wielu rodziców.

Lekcje w pojedynkę, czyli klasyczne korepetycje, mają niezaprzeczalne zalety, takie jak:

  • możliwość poświęcenia całego czasu jednemu uczniowi
  • dostosowania zajęć do indywidualnych potrzeb dziecka.

Takie rozwiązanie ma jednak też swoje wady: kontakt wyłącznie z nauczycielem nie daje dziecku aż takiej swobody i możliwości wypowiedzi, jaka pojawia się w grupie rówieśniczej, o podobnej znajomości języka angielskiego. Nie jest też łatwą metodą – nie odzwierciedla naturalnego toku nauki języka, wymaga skupienia i świadomego zapamiętywania. Dla dziecka jest to po prostu bardzo trudne. Czy nie wystarczy, że musi w ten sposób przyjmować ogrom wiedzy z przedmiotów, które ma codziennie w szkole?

Co dają dziecku lekcje angielskiego metodą Genki English?

Lekcje grupowe metodą Genki English, w odróżnieniu od korepetycji, sprawiają, że dziecko nie tylko świetnie potrafi odpowiadać na pytania, ale łatwo też samo układa własne zdania.
Czynna znajomość języka angielskiego przychodzi znacznie szybciej niż po zajęciach klasycznych, czy to korepetycjach, czy siedzeniu w ławce (jak w szkole).
Zajęcia szkolne i odzwierciedlające pracę w klasie to zresztą słaba forma zajęć grupowych. Interakcja jeśli jest, to głównie z nauczycielem, łatwo myśleć o czymś innym, rozproszyć się i po prostu nie słuchać, nie wszystkie też dzieci w tym samym tempie nadążają za tłumaczeniami reguł języka czy nowymi słówkami.

Jaka jest skuteczność nauki dzieci angielskiego metodą Genki English?

Z moich doświadczeń wynika, że zajęcia grupowe metodą Genki English mają niesamowitą skuteczność pod względem szybkości przyswajania aktywnej znajomości języka angielskiego. Dzieci zaczynają mówić po mniej więcej 3-4 zajęciach, mówią chętnie, zapamiętują słówka łatwo i na długo.
Ten rodzaj lekcji odzwierciedla naturalny sposób uczenia się języka przez dziecko. Przecież gdy uczy się swojej ojczystej mowy, nie siedzi się z mamą czy tatą, ucząc się na pamięć pojedynczych słów czy zwrotów. Dziecko bawi się z innymi dziećmi, czy to w przedszkolu czy na placu zabaw, i wchodzi z nimi w naturalną interakcję, która znacząco przyspiesza naukę mowy. Takie jest też założenie Genki English: dzieci mają mnóstwo okazji, by ze sobą rozmawiać, grają, bawią się, czyli dokładnie jak w życiu, tyle że… po angielsku. Uczą się języka niejako przy okazji, bez większego wysiłku, za to z ogromną przyjemnością. Wzajemnie pomagają sobie i poprawiają się, szybko zdobywając nowe umiejętności.
Jeśli jeszcze się wahasz, obejrzyj poniżej przykładowy film z zajęć angielskiego prowadzonych metodą Genki English. Zwróć uwagę, czy chętnie dzieci podchodzą do nauki i czy nauczyły się słówek naturalnie, czy sztucznie, męcząc się, czy z przyjemnością.

Film pochodzi z Japonii, a zajęcia prowadzi twórca metody Genki English, Richard Graham. Jest to oczywiście tylko jeden z elementów zajęć – ale pozostałe są równie fajne 🙂

Reklamy