Co dzieci sądzą o nauce angielskiego?

Dzieci tylko w świecie ideału są pełne zapału do nauki języka angielskiego, grzeczne i stale gotowe do pracy. Rzeczywistość jest inna. W każdej klasie mamy:

  • dzieci żądne wiedzy i nowych zadań, chłonące nowy materiał jak gąbka i pewne siebie, nieprzejmujące się porażkami
  • dzieci chętne do nauki, ale bardziej nieśmiałe i źle znoszące przegraną
  • dzieci, które na zajęcia z języka angielskiego przyszły, „bo im kazali rodzice”, więc do nauki trzeba je delikatnie zmotywować
  • rozrabiaki, które próbują nauczycielowi wejść na głowę
  • dzieci, które uważają, że nauka języka angielskiego nie jest im potrzebna albo że nie są w stanie się go nauczyć, więc po co sobie tym w ogóle zawracać głowę, wolą więc przeszkadzać, nie słuchać i robić wszystko na opak

Nauczyciel języka angielskiego nie dość, że musi sobie poradzić z dyscypliną, to jeszcze zadbać, by cała grupa rozwijała znajomość tematu systematycznie i harmonijnie.

Radość rodziców (i nauczyciela) ze skutecznego nauczania dzieci języka angielskiego

Niedawno pewna mama przyszła mi podziękować. Powiedziała, że podejście jej syna do nauki powoli się zmienia. Nie uważa już, że nic nie umie, że nauka nie ma sensu i że nigdy nie nauczy się języka angielskiego. Co więcej, czasem sam z siebie mówi zdania, których uczyliśmy się na zajęciach. W jego przypadku to ogromny postęp, dla mnie (i rodziców!) ogromna satysfakcja.
Zanim rozpoczęliśmy wspólną trudną przygodę, wiedziałam, że z językiem angielskim w szkole jest trudno, nie radzi sobie z nim, nie lubi go i nie umie. Przez rok zajęć sytuacja poprawiła się: udało się sprawić, by chętniej uczestniczył w zadaniach, dziś odpowiada na pytania, buduje poprawne zdania, szczerze mówiąc często najszybciej i najpoprawniej z całej grupy. Pamięta praktycznie cały materiał, który do tej pory przerobiliśmy i chce więcej.
Tak działa nauczanie dzieci języka angielskiego metodą Genki English 🙂

Reklamy